Article / članak 09
Identifying risks in the delivery of infrastructure projects using artificial intelligence
Prepoznavanje rizika u izvedbi infrastrukturnih projekata uz pomoć umjetne inteligencije
 authors / autori 
 Kristijan Vilibić, prof. dr. sc. Ivica Završki 
  
 DOI 
 https://doi.org/10.5592/CO/PhDSym.2025.08 
 keywords / ključne riječi 
 artificial intelligence, GPT-4o, risk management, infrastructure, project optimization 
 umjetna inteligencija, GPT-4o, upravljanje rizicima, infrastruktura,  optimizacija projekta 
 page range in publication / raspon stanica 
 97 - 106 
  
 publish date / datum publikacije 
 11/9/2025 
  
 abstract / sažetak 
 Risk management is one of the most critical yet complex aspects of large infrastructure projects, particularly in the context of railway construction, where numerous uncertainties arise related to finances, safety, weather conditions, and regulatory requirements. To improve the efficiency and success of project execution, it is essential to identify potential risks in a timely manner, allocate resources appropriately, and make informed decisions. Although traditional tools such as expert judgment and probabilistic analysis are still widely used, they often fall short when dealing with large volumes of complex data and interdependent risks. This paper explores the potential application of the GPT-4o artificial intelligence (AI) model for risk identification, with a focus on the execution and closing phases of the project “Reconstruction of the existing and construction of the second railway track Dugo Selo – Novska (M103).” 
 Upravljanje rizicima predstavlja jedan od najvažnijih, ali i najsloženijih aspekata velikih infrastrukturnih projekata, osobito u kontekstu gradnje željeznice, gdje su prisutne brojne neizvjesnosti povezane s financijama, sigurnošću, vremenskim uvjetima i regulatornim zahtjevima. Kako bi se povećala učinkovitost i uspješnost provedbe, nužno je pravodobno prepoznati potencijalne rizike, pravilno rasporediti resurse i donositi utemeljene odluke. Iako se tradicionalni alati poput stručnih procjena i probabilističkih analiza i dalje koriste, oni često nisu dovoljno učinkoviti u obradi kompleksnih i velikih količina podataka te u prepoznavanju međuovisnih rizika. Ovaj rad istražuje mogućnosti primjene GPT-4o modela umjetne inteligencije (UI) u prepoznavanju rizika, s fokusom na faze izvođenja i zatvaranja projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka pruge Dugo Selo – Novska (M103)“.