Jednostavne prostorne konstrukcije

PRIMJER 1:
U ovom primjeru vidjet ćemo kako u programu Rhino možemo konstruirati jednostavne prostorne konstrukcije kao što su paralelni pravac, okomica iz točke na pravac te ravninu, točka udaljena za određenu duljinu.
Neka su zadani pravac \(\small p\) te točka \(\small T\) koja ne leži na njemu.
  • Konstruirajte pravac kroz \(\small T\) paralelan s \(\small p\).
  • Konstruirajte nožište okomice \(\small N\) povučene iz točke \(\small T\) na pravac \(\small p\).
  • Konstriurajte točku \(\small S\) koja leži na pravcu \(\small p\), a za 2 je udaljena od točke \(\small N\).
  • Konstruirajte ravninu \(\small P\) kroz točku \(\small S\) okomitu na pravac \(\small p\).
  • Konstruirajte nožište okomice iz točke \(\small T\) na ravninu \(\small P\)
RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Copy, Line, Sphere, Curve\(\to\)CurveFromObjects\(\to\)Intesection,Line\(\to\)NormaltoSurface



PRIMJER 2:
Konstrukcija ravnine.

RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Plane\(\to\)CornerToCorner, Plane\(\to\)Vertical, Plane\(\to\)3Points, Surface\(\to\)Extend Surface, Transform\(\to\)Scale\(\to\)Scale 3-D



PRIMJER 3:
Plohe konstruirane pomoću naredbe Extrude Curve - plašt valjka, stošca, pobočje kvadra, piramide.

RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Surface\(\to\)Extrude Sufrace\(\to\)Straight (To Point, Along Curve)



PRIMJER 4:
Tijela modelirana pomoću naredbe Solid\(\to\)Extrude Planar Curve - valjak, kvadar, stožac, piramida.

RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Solid\(\to\)Extrude Planar Curve\(\to\)Straight (To Point, Along Curve), Analyze\(\to\)Mass Properties\(\to\)Volume



PRIMJER 5:
Modeliranje tijela - kvadar, kugla, valjak, stožac, piramida (naredbe u izborniku Solid).

RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Solid\(\to\)Box, Solid\(\to\)Sphere, Solid\(\to\)Cylinder, Solid\(\to\)Cone, Solid\(\to\)Pyramid



ZADATAK 1:
  • Konstruirajte rotacijski stožac kojem osnovica leži u \(\small xy \) ravnini. Središte osnovice je (15,10,0), polumjer osnovice je 6, a visina stošca je 17.
  • Konstruirajte rotacijski valjak kojem su točke (15,0,6) i (15,20,6) središta osnovica, a polumjer osnovica je 4.
  • Koristeći Booleove operacije konstruirajte uniju, presjek i razliku tih tijela.


RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Solid\(\to\)Cone, Solid\(\to\)Cylinder, Copy, Solid\(\to\)Union, Solid\(\to\)Intersection, Solid\(\to\)Difference



ZADATAK 2:
Konstruirajte kocku stranice 10, a zatim ju presijecite ravninom tako da je presjek pravilan šesterokut. Kreirajte tijelo nastalo presijecanjem kocke na ovaj način.

RJEŠENJE:

Korištene naredbe: Solid\(\to\)Box, Polyline, Surface\(\to\)Plane\(\to\)3 Points, Trim, Cap Planar Holes



ZADATAK 3:
Konstruirajte oktaedar kojem je duljina stranice 14.

RJEŠENJE:

Korištene naredbe:Polygon, Polyline, Transform\(\to\)Rotate 3-D, Solid\(\to\)Pyramid, Transform\(\to\)Mirror



Sonja Gorjanc, Ema Jurkin, Iva Kodrnja - 3DGeomTeh - Razvojni projekt Sveučilišta u Zagrebu