U okviru našeg nastavnog predmeta upoznat ćete nekoliko metoda projiciranja. Postupak kojim ćemo se najviše baviti je Mongeova metoda ili dvocrtni postupak - ortogonalno projiciranje na dvije ili više ravnina. Naime, i danas, kad je računalno 3D-modeliranje dovedeno do stupnja da prikaz na dvodimenzionalnom monitoru možemo vrlo lako mijenjati te imati dojam da pokrećemo objekt i promatramo ga sa svih strana (zapravo vrlo brzo mijenjamo odredbene parametre projekcije), Mongeova je metoda ugrađena u gotovo sve 3D-CAD programe. Vrlo je primjenjiva u računalnom modeliranju prostornih objekata pa je detaljna razrada njezinih osnovnih postupaka i svojstava nezaobilazna u obrazovanju budućih inženjera.

Osnovne elemente euklidskog prostora označavat ćemo na sljedeći način:

  • točke - velikim latinskim slovima (\(\small A,\,B,\,C,\,D,\)...)
  • pravce - malim latinskim slovima (\(\small a,\,b,\,c,\,d,\)...)
  • ravnine - velikim grčkim slovima (\(\small \mathrm A,\,\mathrm B,\,\Gamma,\,\Delta,\)...)